logo figura
     HOME
ABOUT
CURRENT ISSUE
PAST ISSUES
EDITORIAL BOARD
CONTACT AND SUBMISSION

1
Download full pdf


V. 6 
N. 1  2018


Editorial board

Contents


OP-ED
In defense of the classical tradition: How the humanities make a difference today
Claire Farago


ARTICLES
When the story is yours but the brush stroke is mine: Replication practice seen through the lens of seventeenth-century sources
Patricia Zalamea


O gênio e o copiador de cavalos ou Almeida Reis e Chaves Pinheiro: Originalidade e cópia na escultura brasileira oitocentista
Alberto Martín Chillón


Arte, uso e imitación desde la perspectiva colonial: La formación de sujetos políticos
Carmen Fernández-Salvador


Caixas de espelho e pentes da Itália Setentrional do Trecento e do Quattrocento: Cópias ou variações?
Flavia Galli Tatsch

Derrota, deserção, desespero: Dario III e o exército persa no Mosaico de Alexandre
Thiago do Amaral Biazotto

Tornar visível o invisível: A materialização plástica da Encarnação de Cristo através da iconografia do Menino Jesus em representações da Anunciação
Clara Habib de Salles Abreu


The Academy of the Blenio Valley self-fashioning identity in the Milanese Cinquecento
Gabriela Paiva de Toledo




© 2013 • FIGURA - Studies on the Classical Tradition • ISSN 2317 - 4625